شهر خشت

شهر خشت

خشت شهر خرما
شهر خشت

شهر خشت

خشت شهر خرما

سد نرگسی با پیشرفت مطلوب در شهر خشت در حال اجرا است


سد نرگسی با پیشرفت مطلوب در شهرستان کازرون در حال اجرا است

سد نرگسی با پیشرفت مطلوب در شهرستان کازرون در حال اجرا است

به نقل از کازرون نیوز:در بازدید مدیر عامل سازمان آب منطقه ای فارس ، نماینده مردم و مدیران ارشد شهرستان کازرون از روند اجرایی سد نرگسی ، مهندس حمید رضا دهقانی حضور نمایندگان در طرحهای عمرانی را یکی از موجبات دلگرمی و ایجاد انگیزه در سرعت و دقت اجرای طرحها دانست.
او از نمایندگان خواست تا با تلاش خود در خصوص تامین منابع مالی، مدیران و کارکنان طرحهای تامین آب را یاری نمایند.

 

به گزارش خبرنگارنگار کازرون نیوز و به نقل ازایرنا ،مهندس دهقانی از مسئولین محلی و نماینده کازرون درخواست کرد که همچنان در حل مسایل محلی این طرح شامل تملک اراضی و تامین سوخت در جهت پیشرفت پروژه و کارگاه مساعدت نمایند.
این مقام مسوول با بیان اینکه سد نرگسی با هدف کنترل و مهار سیلاب و تامین آب کشاورزی اراضی پایین دست سد ایجاد شده است افزود: تامین آب شرب و صنعت کازرون، فراشبند و منطقه صنعتی زاگرس جنوبی، همچنین تامین آب زیست محیطی و تالاب پریشان و تولید انرژی برقابی به میزان سالانه ۵۰ گیگاوات ساعت از دیگر اهداف این سد است.
مدیر عامل آب فارس طول تاج سد که از نوع خاکی است را ۶۰۰ متر عنوان نمود و در خصوص سایر ویژگیهای فنی سد خاطرنشان کرد: ارتفاع سد از بستر رودخانه ۵/۷۷ متر با قابلیت تنظیم سالانه ۲۲۶ میلیون متر مکعب است.
دکتر شاهین محمدصادقی نماینده کازرون در مجلس نیز در این مراسم با کارکنان کارگاه این سد سخن گفت و ابراز امیدواری کرد این روند همچنان با سعی و تلاش مسئولین اجرایی طرح ادامه یابد.
وی در ادامه با اشاره به کمبود بارندگی و خشکسالی های اخیر در استان، مدیریت صحیح و حفظ منابع آب را در کنترل این روند موثر برشمرد و به بررسی مشکلات آب شرب، کشاورزی و صنعت کازرون پرداخت.
نماینده مردم کازرون به کارکنان و مدیران سد نرگسی قول داد تا در تامین منابع مالی و حل مسایل محلی این طرح به سهم خود پیگیری نماید.
فرماندار کازرون نیز ضمن ابراز رضایت و قدردانی از روند اجرای پروژه، بر تامین امنیت نیروهای این طرح در منطقه تاکید و ابراز امیدواری کرد : با تعامل و همکاری بیشتر میان مردم منطقه و اجراکنندگان طرح، روند اجرای عملیات سد نرگسی تسریع یابد.
مهندس عبدالصاحب موسوی نماینده مجری این طرح نیز با بیان اینکه حجم مخزن سد ۱۱۳ میلیون مترمکعب است گفت : علاوه بر تجهیز کارگاه تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۹۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و سنگبرداری، ۱۹ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۴۰۰ تن آرماتوربندی انجام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.